Ramadhan Tiba

Assalamualaikum and hye..

Eh, esok dah puasa. Cepat betul masa berlalu. Rasa macam baru sebulan lepas aku dapat cuti raya seminggu time praktikal, alih alih nak puasa balik dah.

Anyway i wish u guys Selamat Berpuasa and jangan lupa sahur. Selalunya hari first ni mencabar sikit and ada orang kata yang lipas pun boleh nampak macam kurma time puasa. Tapi yang perempuan rasanya okay jer kot, almaklumla baru ganti puasa, hee. (bukan semua)



Pada aku, apa yang membezakan puasa ni dengan tahun lepas ialah tahun ni hari first terawih lagi aku dah ponteng :P and puasa tahun ni half kat rumah half kat poli (tahun lepas dekat rumah).

Sedih pulak nak berpuasa kat poli, mana taknya dulu sem 2 bila kena berbuka sorang sorang pun nangis dekat effa, jadi kerja pulak effa pujuk ajak berbuka sama sama dengan dia. hahaha, buat malu jer, dahla time dekat biz mall pulak tu. Mohon tahun ni lebih tabah yer zulaikha :P .

Persamaan puasa tahun lepas dengan tahun ni?

ermm bulan puasa tahun lepas i single tahun ni pun single lagi.. hahah... okay joke.

Persamaannya kalau before puasa macam biasa lah orang negeri sembilan ni ada hari mantai. To those yang tak tau mantai tu apa, aku bagitau awal awal yang ia tiada kena mengena dengan pantai hokay. Mantai is buat lemang sehari before berpuasa. So ada la bakar bakar lemang sikit and buat rendang.

Mula mula aku pindah negeri sembilan ni and masa tu nak puasa so banyak nampak orang bakar bakar lemang. Mak pun "banyaknya orang mantai", aku pulak dengan lurusnya... "Mak, kat kuala pilah ni ada laut ke? kat mana?". Gelak besar mak and abah. Since that aku tak bagi dah mak and abah cakap negeri dengan aku. Lupa asal usul betul, padahal lahir pun kat sini. :P

Ingat lagi memula masuk sekolah das tu, Kenkawan semua cakap negeri and aku jer yang melopong. Terpaksa macam "eh, kau cakap apa tadi" "weh cakap slow sikit, aku tak paham" "eh, cuba korang cakap macam KL sikit ke, tak paham la" and kadang kadang asra jadi tukang translate kat aku. hee... Ingat senang ke nak paham orang negeri cakap apa since kita ni dari kecik merantau. Tambahan time tu cakap dah ada 'slang' utara sikit. Lagi tenganga dengar dorang berborak.-_-"

eh melalut pulak.. Just nak ucap Selamat Berpuasa jer.



To tasha ambik la dulu feeling berpuasa kat US tu, Subuh katanya pukul 4 and maghrib pukul 9 lebih.. perghh.. mereput tu. Goodluck tasha.. hahah

That's all.. salam ramadhan ;)

Comments

the most reading entry

Hapuskan Bulu dengan Homemade Sugar Wax

Tomyam Telur (Resepi Campak Campak)

kisah seram di bukit putus.. (kuala pilah , negeri sembilan )

Haid dan Istihadhah

Biskut Coklat Rangup (The Simple One)

mujahidah

mujahidah

sol & farah

sol & farah

alia / intan ( intan farizatul alia )

alia / intan ( intan farizatul alia )

get ready 4 exam !!! {sol & aQ}

get ready 4 exam !!! {sol & aQ}

switzerland

switzerland

my lovely friend

my lovely friend
Dayah...Kartica...Azreen.. Me =D