Kerja Part Time Melipat Risalah (JANGAN TERTIPU)


Assalamualaikum and hye...

macam yang aku pernah cerita dulu dalam blog lagi satu pasal kerja lipat risalah yang memerlukan korang bank in duit pendaftaran sebanyak Rm 60. (owner blog ni memang banyak account.. 1 untuk merapu and satu untuk dropship *konon kononnyer*) okay back to the main story... nak tau or baca lebih lanjut pasal penipuan ni boleh baca link ni kerja part time lipat risalah .

Aku nak cerita balik pun macam ingat ingat lupa dah ceritanya sebab aku kena dalam tahun lepas tapi aku nak up balik cerita ni sebab kesian tengok ramai yang terkena dah dengan kerja lipat risalah ni. ada macam macam teknik yang digunakan sekarang and aku pasti gak ramai lagi yang join buat kerja kerja hampeh ni. Bukannya perempuan tu sorang jer.

Ada gak yang sampai wassap aku cerita dia kena tipu dengan kerja lipat risalah ni. kesian memang kesian, mana taknya, niat nak cari rezeki sebab susah alih alih duit kita pulak yang melayang (kalau dah kaya macam dato' vida takdernyer nak cari kerja part time kan... hehe)

ni antara komen komen dorang pasal kena tipu dengan kerja kerja part time kenkononnyer...
























actually banyak lagi tapi tak kose (kuasa) hakak nak screenshot banyak banyak tu. boleh baca kat blog lagi satu. Ingatkan benda ni macam dah lama tapi rupanya ada lagi orang yang terkena baru baru nih. tu yang aku update balik pasal nih. 

To those yang terkena tu cer cuba korang buat aduan dekat tribunal pengguna ke, kpdnkk ke or report polis  (maaplah kalau salah, hakak kurang ambik tau benda camni, kalau masuk clever girl konpem korang semua kecam hakak dulu). tapi make sure resit bank, whatsapp apa semua jangan dibuang or delete. macam aku nih handphone dah kena format, resit bank entah kemana, sampah yang dia pos ke aku pun entah mana aku campakkan T_T . Benda dah lepas lama so buat dunno jer la

 Pasal report polis tu aku pernah baca kalau kena tipu by seller boleh buat report polis tapi dalam laporan tu kena nyatakan yang kita tersalah bank in kalau kata kau kena tipu dengan seller sebab beli barang online memang abam polis tak layan la. But untuk penipuan lipat risalah ni tak pasti pulak. boleh cuba kalau nak cuba.

Btw jangan percaya cakap aku bulat bulat sebab aku pun naif bab bab camni. lebih baik tanya or do some research. Dunia di hujung jari guys, gogol gogol la *gogol = google*

That's all... thanks for read ;)

ehh kejap.. hakak nak payung gambar kejap... 


ada yang kata dia dah ada produk kosmetik sendiri, betul ke? hahah, hairan sungguh dengan manusia yang boleh hidup dengan cacian orang. bahagia ke hidup macam tu? bahagia ke menipu orang?

Comments

the most reading entry

Hapuskan Bulu dengan Homemade Sugar Wax

Tomyam Telur (Resepi Campak Campak)

kisah seram di bukit putus.. (kuala pilah , negeri sembilan )

Haid dan Istihadhah

Biskut Coklat Rangup (The Simple One)

mujahidah

mujahidah

sol & farah

sol & farah

alia / intan ( intan farizatul alia )

alia / intan ( intan farizatul alia )

get ready 4 exam !!! {sol & aQ}

get ready 4 exam !!! {sol & aQ}

switzerland

switzerland

my lovely friend

my lovely friend
Dayah...Kartica...Azreen.. Me =D