Pages

Follow by Email

click to see ahmad maslan face :D

Saturday, 28 July 2012

lawak2 hujung minggu ..


Citer 1
Suami : Kenapa Sayang menangis?
Isteri : Saya telah baca sebuah buku. Sad endinglah bang..
Suami : Buku apa?
Isteri : Buku bank abanglah..

citer 2

Aderla sorang lelaki datang ke sebuah rumah untuk meminta
derma. Derma untuk rumah orang-orang tua. seorang budak pun membuka
pintu.
budak : derma ape bang?
lelaki : derma untuk rumah orang-orang tua. adik ada apa-apa untuk
didermakan?
budak : nanti jap.saya ambilkan atuk saya.
lelaki : ????? 


citer 3 :

3 org menaiki motor dan ditahan polis trafik.
 Namun pemandu motor
tersebut tidak berhenti. Katanya, 'Tak Muat Dah Tok, Kami dah bertiga!!!


cerita 4 :
Sebaik sahaja mengambil tempat duduk di ruang menunggu sebuah klinik, 
Shan terpandang Amin sedang menangis teresak-esak. Dia segera mendekati
Amin. : Shan Kenapa menangis?
Amin : Saya datang untuk ujian darah.
Shan : Awak takut ke?
Amin : Bukan itu sebabnya. Semasa ujian darah dijalankan, mereka
telah terpotong jari saya.
(Mendengarkan penjelasan Amin, Shan menangis.)
Amin : Eh, kenapa pula awak menangis? 
Shan : Saya datang untuk ujian air kencing..

cerita 5 :
Seorang atok membawa cucunya ke pejabat pos untuk menghantar surat. 
Cucunya bertanya bila melihat atoknya memasukkan surat ke dalam tong

berwarna merah.
"Atok buat apa tu?".
"Atok bagi surat kat kawan atok,cu!" jawap atoknya.
Cucunya bertanya lagi, "Apa bangang sangat kawan atok
duduk dalam tong merah tu?"

cerita 6 :


Seorang posmen yang datang menghantar surat.

" Assalamualaikum "
" Walaikumsalam "
" Ni rumah encik Sameon ye?
" Ya saya"
" Poning kepala saya mencari alamat rumah encik ni "
" Buat susah aje encik nie! Apsal tak pos aje?"

Citer 7:Seorang pegawai polis masuk ke bilik mayat sebuah hospital untuk 
menyiasat punca kematian tiga lelaki sekaligus.
Selepas memeriksa mayat-mayat itu, dia bertanya kepada penjaga bilik
berkenaan.
Polis : Mengapa ketiga-tiga mayat tersenyum?
Penjaga : Lelaki pertama sedang bersanding, apabila tiba2 diserang
strok.
Lelaki kedua pula khabarnya menang loteri dan mati serangan sakit
jantung
manakala yg ketiga
disambar petir.

Polis : Hah! Kenapa disambar petir pun tersenyum?
Penjaga : Masa tu dia ingat orang sedang ambil gambarnya..



~senyum sokmo semua~
yawww..peace ^_^v



kisah motor yamaha 125z



kisah tentang sebuah motor yamaha 125z..



kisahnya camni...dengar cerita la motor tu terlibat ngan satu exsiden belonggor kata org terengganu..mmg ngeri la..kepala penunggang a.k.a mat rempit tu putus dan berada dalam bakul motor tu..dan yg paling seram,motor tu xnak mati enjinnya..walaupun minyak motor tu dah kering...kat balai polis pun motor tu still hidup..dan masa tu datang la seorg ustaz baca2 ayat untuk bg motor tu mati enjinnya..dengan izin Allah,motor tu mati enjin..


pas dari exsiden tu,motor tu di repair balik dan di jual..ada la seorang hamba Allah ni beli..dan ape yg berlaku,hamba Allah ni pun exsiden sama..yg ngerinya..kepala pun putus..nak tahu kat mana kepalanya berada?tempat yg sama jugak..kat bakul or raga motor tu..pas kejadian tu jugak sekali lagi motor tu di baiki dan di jual balik..dan benda sama lagi berlaku kat tuan baru motor tu..
last2 ayah si arwah yg pertama meninggal tu ambik balik motor puaka tu dan dengar cerita motor tu dah pun di bakar..ni kisah benar zaman aku merempit dulu..mmg seram aku rasa..motor tu di jual ngan harga x masuk akal..rm1000 lebih..last2 motor tu dah jadi abu...wallahualam...